بایسته های ارتقاء برند ملی ایران در ارتباطات کشورهای عربی با بهره مندی از رسانه های مجازی

نتایج بدست آمده بیانگر این مطلب است که 8 بعد حکمرانی, فرهنگی, اجتماعی, سیاسی, علمی و فناوری, دفاعی, اقتصادی و دینی در ارتقای وجهه و نفوذ ایران در منطقه عربی موثر بوده و ارتباطات و تعاملات رسانه ای این ویژگی ها نیاز به یک سامانه منسجم و هماهنگ قرارگاهی در چارچوب چرخه فرماندهی و کنترل در سطح ملی دارد.
بایسته های ارتقاء برند ملی ایران در ارتباطات کشورهای عربی با بهره مندی از  رسانه های مجازی
1403/05/25 - 15:30
تاریخ و ساعت خبر:
56
کد خبر:
برند ملی - فضای مجازی زیست بوم جدیدی است که بر تمامی ابعاد سیاسی, اجتماعی, اقتصادی, فرهنگی, دفاعی و امنیتی و دیپلماسی بین المللی تاثیر گذاشته است. بخش بزرگی از قابلیت های این فضا در حوزه رسانه های اجتماعی بر روی زیرساخت های شبکه های اینترنت, موبایل, پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی شکل گرفته است. هدف اصلی در این مقاله, شناسایی شاخص ها و الزامات ارتقاء اعتبار, وجهه و نفوذ منطقه ای ایران در جهان عرب از طریق رسانه های مجازی است. در دیپلماسی عمومی, این مفهوم به «برندسازی ملی» اطلاق می شود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی, توسعه ای, از نظر ماهیت از نوع توصیفی و ازنظر روش, موردی زمینه ای با غلبه پژوهش های کیفی از جمله تحلیل محتوا, تحلیل گفتمان و از نرم افزارهای تحلیل محتوا نیزاستفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل 50 نفر از خبرگان, صاحب نظران و کارشناسان مدیریت رسانه, فضای مجازی و روابط بین الملل, از ایران و کشورهای عربی است. نتایج بدست آمده بیانگر این مطلب است که 8 بعد حکمرانی, فرهنگی, اجتماعی, سیاسی, علمی و فناوری, دفاعی, اقتصادی و دینی در ارتقای وجهه و نفوذ ایران در منطقه عربی موثر بوده و ارتباطات و تعاملات رسانه ای این ویژگی ها نیاز به یک سامانه منسجم و هماهنگ قرارگاهی در چارچوب چرخه فرماندهی و کنترل در سطح ملی دارد تا مستمرا عوامل متغیر این روابط را در فضای رسانه ای رصد, کنترل و راهبری شود. این الگو در نشست های تخصصی به تایید صاحب نظران این حوزه رسیده است.

برای دانلود فایل ضمیمه کلیک کنید
لینک کوتاه: http://irbrand.ir/56
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
معرفی برند با کیفیت ایرانی: پوشاک ماکسیم
1403/08/07 - 13:34 _ تعداد بازدید: 1213
ماکسیم با شعار نسل امروز و فردا برنامه فروش و برندینگ خود را مدیریت کرده و گاهی اوقات در طول سال با اعمال تخفیف، حراج و کاهش قیمت بسیاری از برندپوشان را به سمت فروشگاه های خود جذب می کند. برند ماکسیم به دلیل به روز بودن و مطابق مد نگه داشتن محصولات خود همواره دارای مشتری بوده و مشتریان قدیمی خود را راضی نگه داشته است. در این مقاله با نگاهی به تاریخچه این برند، به معرفی محصولات پرداخته و ویژگی های آن را بیان می کنیم.
بیشتر بدانیم
مستند قدرت بینش (Power of Vision)
1403/08/24 - 20:21 _ تعداد بازدید: 1194
ژول آرتور بارکر، نويسنده و آينده‌پژوه مشهور، مدير انديشکده Infinity ـ يک کانون تفکر شناخته‌شده در سطح بين‌المللي ـ است. از سال 1974 تا کنون، ژول بارکر، در نشريات مختلفي قلم زده و براي بيش از يک ميليون نفر در سرتاسر دنيا سخن‌راني کرده است.
بیشتر بدانیم
مستند کافا اسپورت از حضور اسماعیل کارتال در ایران و پرسپولیس
1403/12/13 - 01:40 _ تعداد بازدید: 1098
رسانه معروف ترکیه ای کافا اسپورت مستندی از یک روز کاری اسماعیل کارتال مربی جدید و سردار دورسون ستاره ترکیه ای جدید تیم پرسپولیس منتشر کرده است.
بیشتر بدانیم
معرفی بزرگترین مگا پروژه های عمرانی ایران در سال 2024
1403/08/04 - 22:59 _ تعداد بازدید: 1072
کانال Civil Mentors در یوتیوب به معرفی مگاپروژه های عمرانی ایران پرداخته است.
بیشتر بدانیم
طراحی و اجرا: صبا نت مهر

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir