برندسازی ملی بهعنوان ابزاری برای تقویت جایگاه جهانی کشورها، در آفریقا نقشی کلیدی ایفا میکند. در سال 2024، غنا بهعنوان یکی از کشورهای پیشرو در برندسازی ملی در قاره آفریقا برجسته شد. این کشور با تکیه بر میراث فرهنگی غنی، منابع طبیعی، و سیاستهای اقتصادی مترقی، توانسته تصویر خود را بهعنوان «طلای آفریقا» بازتعریف کند.
ایران و غنا در سال 1974 روابط دیپلماتیک رسمی خود را آغاز کردند. هرچند چالشهای اقتصادی باعث شد که غنا در سال 1981 سفارت خود در تهران را تعطیل کند، اما با این حال، دو کشور روابط دوستانه خود را حفظ کردند. با بازگشایی دوباره سفارت غنا در سال 2008، دو کشور تعهد خود را به به تقویت روابط دوجانبه نشان دادند. به این خاطر، در اثر توسعه روابط سیاسی بین دو کشور، انتظار می رفت که تعاملات فرهنگی بین غنا و ایران نیز توسعه یابد.